För talare & föreläsare

Är du talare, föreläsare eller moderator och vill ha hjälp att få fler kunder?



Vill du omvandla dina tidigare uppdrag till återkommande?

Introduktionsmöte

Boka tid med Emma Kragelund:

45 minuter - Introduktion till samarbete

Frågor från talare



1. Hur marknadsför du mina föreläsningar?


Detta kommer vi överens om tillsammans. Av oss kan du få hjälp och avlastning med regelbundna nyhetsbrev, sociala medier och kundkontakter. Vi tar även kontakt med tidigare kunder och frågar om referenskunder och en referens till dig som vi kan använda i våra säljsamtal. Alla kundkontakter dokumenteras i ditt CRM, alternativt sätter vi upp ett CRM med kunddata åt dig (som vi sedan fyller upp med information).



2. Vad innehåller paketen?


  • Regelbunden kundkontakt med dina tidigare uppdrag samt potentiella uppdrag

  • Upprättandet av CRM samt dokumentering av potentiella kunder i CRM

  • Nyhetsbrev till din emaillista

  • Upprättandet av en Emaillista

  • Referenstagning efter avslutat uppdrag

  • Marknadsföring på sociala medieplattformar


Om du inte har ovan konton sedan tidigare så sätter vi upp ett åt dig.



3. Hur fungerar ersättningsmodellen?


Alt 1: ett högre fast arvode per timme

Alt 2: Lägre fast arvode per timme + provision per bokat uppdrag

Alt 3: paket



4. Vad förväntas av mig som föreläsare?


Godkännande av material innan det publiceras alternativt konkret feedback på vad som ev behöver åtgärdas innan det går live.


Återkommande funderingar


1. "Jag är osäker på om det här kommer att vara lönsamt för mig"


Investeringar i en professionell säljare ökar chanserna att nå större och bättre betalda uppdrag samt leder till högre intäkter än vad föreläsaren skulle ha fått på egen hand.



2. "Jag har redan många kontakter och får mina bokningar själv."


Vår uppgift är att komplettera och utöka befintliga kontakter, vilket kan leda till fler uppdrag och i nya sektorer. Fördelen när du låter oss ta hand om försäljningsarbetet, är att du kan fokusera på ditt innehåll och leverans istället.



3. "Jag vill inte förlora kontroll över min karriär och mitt varumärke."


Jag förstår dig. Ett bra samarbete tycker vi bygger på transparent kommunikation och att vi fungerar som en förlängning av dig som föreläsare snarare än att ta över. Syftet är att komplettera dig och frigöra tid som du kan använda till det du tycker är roligare. Därför är det viktigt att vi redan från dag ett är överens om vilka gränser och regler vi vill ha i vårt samarbete för att undvika missförstånd.



4. "Hur kan jag vara säker på att du prioriterar mitt varumärke och mina värderingar?"


Genom att låta oss förstå och lära oss ditt budskap och mål från start, och samtidigt låta oss arbeta för att hela tiden stärka ditt varumärke genom noggrant valda uppdrag och marknadsföring- och säljstrategier.



5. "Vad händer om vi inte får några bokningar?"


Det kan ta tid innan de första bokningarna kommer. Det kan vara så att vi behöver ändrat priset, prova en annan strategi eller ändra ämnet du talar om något. En strategi där vi aggressivt marknadsför dina tidigare uppdragsgivares referenser kan också användas. Det kan vara så att din målgrupp värdesätter videokurser som de kan jobba i egen takt i över en fysisk föreläsning. Oavsett antalet bokningar så kommer vi i marknadsföringen och i säljarbetet vinna ovärderliga insikter - dessa insikter kan du använda för att skapa ditt erbjudande så att det passar målgruppen optimalt. Dessutom lär vi känna målgruppen och kan anpassa ditt erbjudande för att möta deras förutsättningar. Eftersom alla säljsamtalen dokumenteras i ditt CRM kan du också själv läsa på och lära dig mer om dina potentiella kunders behov.



6. "Varför tar ni inte betalt endast vid bokning?"


Vissa talarförmedlingar tar en avgift för att listas hos dem och sedan tar de en större provision när du bokas genom deras portal. Därmed blir du deras produkt. Därmed konkurrerar du även mot andra talare i deras portfolio om samma uppdrag. Du konkurrerar även med andra talarförmedlingar, och är du inte listad hos samtliga - finns det en risk att kunden väljer bort dig om de vill boka genom en annan förmedlare.

Hos oss får du en egen sälj- och marknadsavdelning som jobbar för att enbart promota dig. Dessutom så kommer vi i marknadsföringen och i säljarbetet vinna ovärderliga insikter - dessa insikter kan du använda för att skapa ditt erbjudande så att det passar målgruppen optimalt. Dessutom lär vi känna målgruppen och kan anpassa ditt erbjudande för att möta deras förutsättningar. Eftersom alla säljsamtalen dokumenteras i ditt CRM kan du också själv läsa på och lära dig mer om dina potentiella kunders behov.

Öka din omsättning med hjälp av digitaliseringen!

Emma Kragelund är en passionerad digital strateg som specialiserar sig på att hjälpa tillverkare av elektronik att öka sina leads och omsättning. Med hennes expertis inom digital marknadsföring och strategi hjälper Emma företag att få synlighet online och maximera sin försäljning. Med en skräddarsydd strategi och noggrant utvalda digitala kanaler, kan Emma hjälpa dig att ta din elektronikverksamhet till nya höjder.

Privacy policy

OK